2017. December 27. utazás Miamiba

Már előzőekben írtam, hogy sajnos 1 nappal később tudtunk csak indulni a Lufthansa járatával Düsseldorfi átszállással. Reggel 7-kor indult a járat ezért már 3-körül keltünk és 4-kor elindultunk a reptérre, hogy ma biztosan ne késsük le a gépet. Düsseldorfban kb. 3 óránk volt az átszállásra, ami ezúttal zökkenőmentesen sikerült J.  

Az út rendesen németesen zajlott, nekem ez volt az első tengerentúli utazásom a Lufthansával. A gép pontos volt, a kaja kiváló a kiszolgálás tényleg nagyon jó. A személyzetnek panaszoltam a történteket az angolokkal. Szerintük nincs igaza a Britishnek és mondták, hogy kérjem vissza a jegy árát. Egyre inkább hajlok erre, különösen, ha Miami-i hotelben történtekre gondolok. De ne rohanjunk előre…

5 óra körül leszálltunk Miamiban. Az idő csodálatos volt a hangulatunk pedig felemelkedett, csak kicsit fáradtak voltunk a hajnali 3 órás kelés miatt.

A reptéren először automatánál beolvastuk az útlevelünket és leadtuk az ujjlenyomatunkat meg a fényképünket. Aztán ugyan ezt megtettük a határőrnél is, aki a többiektől mindenfélét kérdezett, de tőlünk nem kérdezett semmit, csak mosolygott.

Elindultunk a csomagért. Rengeteg európai járat érkezett egyszerre, így nagy volt a tülekedés a csomagoknál. Megjöttek a csomagjaink és elindultunk kifelé. A sok 100 ember közül, mivel eddig is olyan szerencsésen zajlott minden, minket választottak ki a vámellenőrzés céljából. Ezen én már meg sem lepődtem, bár izgalomra volt okunk, mert a mexikói és a Costa ricai új barátaink annyi behozatalra tiltott dolgot kértek tőlünk Magyarországról, hogy, ha megtalálják, lehet be se engednek az országba. Az ellenőrzés úgy zajlott, hogy a csomagjainkat átengedték hatalmas röntgen gépeken és kérdezték, hogy hozunk-e élelmiszert, gyümölcsöt, élő állatot, friss húst, meg cigarettát és alkoholt. Szemrebbenés nélkül letagadtuk a Pick szalámit, 50 tábla milkát és 15 tábla svájci csokit, egy közel 1 kg nutellát, a sok almát, és a 3 liter pálinkát, ami nálunk volt. A precíz ellenőrzés ennek ellenére semmi törvénytelent nem állapított meg így nyugodtan beléphettünk az Államokba.

Komoly feladat volt a bérautós cég helyének a felkutatása is. Gyalogoltunk kilométereken át, aztán vonatoztunk az egyik terminálból a másikba, aztán gyaloglás, mozgó járda, liftezés, autókölcsönző J.

Az istenért nem akarták megérteni, hogy a Mustang helyett, miért nem akarok cabrió BMW-t. Az sokkal jobb autó szerintük, mint a Mustang. Nagy tekintélye van itt a BMW-nek az biztos. Természetesen én ragaszkodtam a Mustaghoz, sajnos nem pirosat kaptunk, hanem fehéret, de nagyon menő a 5000 cm3. Estére rájöttünk, hogyan kell lecsukni a tetejét is, bár a kölcsönzőben győzködtek, hogy nem kell lecsukni, mert úgy sem esik. Gondoltam a hotel parkolóban még sem hagyhatom nyitott tetővel. Bezárni sem volt egyszerű J. Rányomtam a távirányítón a bezárás gombra. Hallottam, ahogy a központi zár bezár. Utána megpróbáltam kinyitni az ajtót villant az autón egyszerre minden fényforrás és kinyílt. Megcsináltam legalább 5x mire rájöttem, hogy ha az autó közelében van a kulcs, akkor is kinyit, ha egyébként a távirányítón nem nyomom meg a nyitó gombot. A német autóhoz szokott paraszt még nem tudja az autóipar újításait alkalmazni. A BMW-vel biztos nem lett volna ilyen gond J.

Elindultunk Miami Beach felé. Elvileg béreltünk GPS-t is és a szerint akartunk közlekedni, még is valahogy lekerültünk az autópályáról és végig a városon keresztül mentünk. Kb. 45 perc alatt a hotelhez értünk. Eléggé szakadtnak tűnt a sok csilli-villi sokemeletes luxus hotel mellett, de a csóró magyarnak mire telik J? A strandon akartunk lenni olcsón, parkolós hotelban. Az előtér lehangoló és penészes bűzös szagú volt.

A hotelban spanyolul közölték, hogy a foglalásunkat törölték. Majd mikor értetlenül néztem megismételték angolul is. 20 óra utazás után nem volt hol aludnunk. Ráadásul nekünk ekkorra magyar idő szerint már éjszaka 1 óra volt. A hajnali 3 órás kelés miatt is rettenetesen fáradtnak éreztük magunkat. Útitársam csak azt hajtogatta „nekem csak egy ágy kell semmi más”. Közölték, hogy nem csak az első két napi foglalásunkat törölték, hanem a következő foglalásunkat is, ami december 29-30-ra vonatkozott, amikor visszajövünk a Cayman szigetekről.
     
Azt mondták azért, mert amikor megírtam nekik előző nap, hogy első nap nem érkezünk meg, mert lekéstük a járatot, azonnal megpróbálták beterhelni a teljes szállás költséget az első két napra és a Cayman szigetek utáni második 2 napra is. Mivel a szállást azzal a kártyával foglaltuk, amivel kénytelenek voltunk újra megvenni a repülőjegyeket pont az nap lefogyott a kártya limitünk, ezért nem tudták a terhelést megcsinálni. Ezért törölték a foglalásunkat. A foglalást a booking.com rendszerén csináltuk. Megadtunk email címet és telefonszámot is a foglaláskor mivel az kötelező. A foglalással egyidejűleg levonták a szállás költségének 13%-át biztosíték gyanánt, gondolom ez a booking.com jutaléka, de nem értem, hogy miért nem írtak egy emailt, ahogy én tettem, hogy nem érünk oda első nap csak másnap. Ez egy kicsi, kb. 20 szobás családi szálloda volt, szerintem elvárható lett volna, hogy szóljanak. Van még más kártyánk is, meg tudtunk volna adni annak az adatát, és akkor nem lett volna ez a probléma.

Közölték, hogy sem az első 2 napra, sem a második 2 napra nem tudnak szobát biztosítani, mert kiadták, úgyhogy aludjunk, ahol tudunk. Szörnyű volt ezt hallani, hiszen csaknem 24 órája fenn voltunk és már nagyon elfáradtunk.

Elkezdtünk szállást keresni. Természetesen csak sokkal drágábban tudtunk találni és nem a parton, hanem sokkal rosszabb helyen a reptér közelében.

Az új szállodánk legalább sokkal szebb és jobb volt, igaz, hogy a repülőgépek 50 méterre parkoltak tőle. De egyikünk sem hallotta a repülők zaját és a kerozin szagot sem lehetett érezni. Mondjuk az is igaz, hogy az ablakokat nem lehetett kinyitni. J   … és úgy aludtunk, mint a bunda, végre ágyban!
Helyi idő szerint hajnali 3-kor persze mindenki felébredt és 5 órakor fel is keltünk, nem tudtunk tovább ágyban maradni.

2017. december 28. útban a Grand Cayman szigetre

Nagyon időben a reptéren voltunk. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tortuguero nemzeti park

Teotihuacan piramisok

La Fortuna vízesés és San José