BREAKING NEWS
Mielőtt folytatnám az
előkészületek leírását egy szőrnyű hírt szeretnék veletek megosztani. Tegnap
lemaradtunk a Miami járatról, vagyis még a Londoniról Bécsben és, így a
Miamiról Londonban is.
Időben kiértünk a
reptérre. Leadtuk a csomagot megkaptuk a beszálló kártyákat és, mint rendes turisták
bóklásztunk a reptéri boltokban és még kávézni is leültünk. Aztán átestünk az
útlevél ellenőrzésen és gondoltuk még elintézzük ügyes-bajos dolgainkat a
mosdóban. Kb. negyed órával a beszálló kártáyn lévő időpont elött a kapuhoz
értünk, de az zárva volt. Még láttuk a kapun túli teremben az embereket
beszállni a gépbe, de minket már nem engedtek be. A reptéri személyzet, mint
kiderült ilyet gyakran lát a British Airways gépeknél hihetetlenül közömbös
volt és nem segítettek, mondták hogy menjünk ki a várócsarnokba és intézzük ott
a továbbiakat. Így nem jutottunk fel a gépre. Londonban csak 1 óránk volt
átszállni így más géppel esélytelen volt eljutnunk oda. Lemaradtunk a
csatlakozásról is.
Csak egy apróság
Így néz ki a British
beszálló kártyája, mint utóbb kiderült azon nem a beszállás megkezdésének időpontja
szerepel, hanem a gép indulásának az időpontja.Így néz ki a Lufthansa beszálló
kártyája amivel ma repülünk
Ezen a kártyán nem a gép
indulása van feltüntetve, hanem a gépbe történő beszállítás megkezdésének
időpontja.
A beszálló kártyák nem
egységesek és szerintem megtévesztőek.
A folytatást szerintem
sejtitek. A British Airwaysnak természetesen nincs képviselete a reptéren,
hanem egy szolgáltató látja el a képviseletüket, ráadásul karácsony másnapja
volt. Odamentünk egy rendkívül udvarias és segítőkész (később kiderült, hogy
török származású) ügyintézőhöz, aki szerintem mindent megtett, hogy segítsen, de
sajnos nem tudott. A repülőjegyek nem voltak vissszatéríthetőek. Gyakorlatilag,
mivel nem kezdtük meg az utazást elvesztettük a visszaút jegyét is.
Új jegyet kellett
vennünk. Aki járatos a jegyvásárlások világában az tudja, hogy ma repülőjegyet
venni holnapra a világon a legdrágább. Hatalmas összeget kellett fizetni, az új
jegyért úgy, hogy nem éreztem teljesen jogosnak azt, hogy nem tudtunk felszállni
a gépre. Megfordultam már pár helyen a világban és legtöbb helyen – pl. most
itt Düsseldorfban is – ha egy utas nincs meg azt a hangosbemondóban bemondják a
reptéren, meg hogy utolsó hívás stb. Bécsben semmi ilyesmi nincs, egy figyelmeztetés
egy hangos bemondóban elhangzott felhívás sem volt, így rajtunk kívül még 7-8
ember lemaradt az angol gépről.
Nem beszélve a
megtévesztő beszálló kártyákról és a teljesen embertelen bánásmódtól, amiben
részünk volt.
Az egész napot a reptéren
töltöttük, próbáltunk valami elfogadható árú megoldást találni. A vége az lett,
hogy az eredeti szeptemberben vett jegy árával azonos áron tudtunk foglalni
december 27-ei indulással a Lufhansa járatára Düsseldorfi átszállással. Ezeket
a sorokat most Düsseldorfból írom a reptérről. Itt kb. 3 órát kell várni a
csatlakozásra. Vissza New Yorkon át jövünk.
Ma sikerült ismét
beszélnem a British Arways ügyfélszolgálatával, ahol közölték, hogy ha az
eredeti járattal szeretnénk hazajönni Panamavárosból, azért bizony még egyszer
rá kell fizetnünk a jegyünkre kb. 600 eurót. Azt is mondták, hogy eséllyel
kérhetjük vissza a reptéri illetékeket, amiket a jegy kapcsán kifizettünk,
mivel nem vettük igénybe a repterek szolgáltatásait. Persze ezt sem tőlük,
hanem a közvetítőtől, aki eladta nekünk a jegyet. :) . Még gondolkozom milyen
büntetést találjak ki nekik, de nem szívesen hagynám ennyiben a dolgot.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése